Проблемната кожа или когато кошмарите не са в съня, а наяве

Нуждае ли се от крем проблемната кожа ? Acne Out е решението, тъй като ще ви остави с един проблем на кожата по-малко.

Събуждате се сутринта след прекрасен сън, в който кожата на лицето ви е гладка, блестяща и красива, и…. реалността буквално ви удря по главата. Кожата на лицето ви е всичко друго, но не и гладка – има ясно видими пори, черни точки, омазнява се лесно и още по-лесно се обсипва с пъпки.

Понякога кошмарите са наяве, а не насън, и изискват комплексни мерки, за да се отървем от тях. Проблемната кожа не е от нещата, които искаме да имаме в живота си, но тя не ни пита.

Просто някъде по пътя през годините изведнъж се озоваваме с въпросните недостатъци по кожата и започваме трескаво да търсим решения. За да постигнем успех обаче, се нуждаем от правилен подход – първо да идентифицираме точните проблеми и след това да ги третираме с точните продукти.

ВИДОВЕ ПРОБЛЕМНА КОЖА

И така, имаме кожа, имаме и проблем по нея. Какъв е той? Обикновено проблемът не е един, но един може би доминира над останалите. Когато говорим за проблемна кожа, става въпрос за кожа, склонна към омазняване, към разширени пори и образуване на черни точки.

МАЗНА КОЖА

Ако лицето ви лъщи малко повече от необходимото, вероятно имате мазна кожа. Състоянието се дължи на свръхпроизводство на себум от мастните жлези, които всички имаме под повърхността на кожата.

При някои обаче тези жлези работят на по-бързи обороти и предизвикват омазняване на лицето, както и акне, заради смесването на себума с мъртвите кожни клетки, което запушва порите.

Причините за свръхпроизводството на себум могат да са различни :
  • генетична обусловеност
  • възраст
  • използване на неподходящи продукти за грижа за кожата и тн.

АКНЕ

Най-големият дерматологичен ужас за всеки човек е кожата му да е обсипана с възпалени, гнойни пъпки или така нареченото акне. То може да се появи и върху други части от тялото, но най-често е на лицето, гърдите, раменете и гърба.

Акнето възниква там, където порите на кожата са запушени от себум, мъртви клетки или бактерии. Или всичко накуп. Защо имаме акне е въпрос за милион долара, а хората често смятат, че определени храни – като шоколад или пържени картофи – имат нещо общо с него.

Истината е, че няма научни доказателства за това, но пък има някои проучени рискови фактори, като хормонални промени, от каквито пубертетът и бременността например изобилстват, някои лекарства, като противозачатъчни и кортикостероиди, диета, богата на въглехидрати и лоши мазнини (особено в комбинация).

ЧЕРНИ ТОЧКИ

Черните точки са „бонус“ към мазната кожа и се дължат на запушените космени фоликули. Те са „леката версия“ на акнето и не винаги се появяват само на лицето – може да ги видите и на гърба, гърдите, врата, раменете.

Черните точки се образуват, когато се появи запушване на мястото на космения фоликул. Всеки от тези фоликули съдържа косъм и мастна жлеза, и когато мъртвите кожни клетки и себумът от мастната жлеза се събират в космения фоликул, образуват така наречения комедон.

Няколко фактора могат да допринесат за развитието на комедони :
  • производството на прекалено много себум.
  • струпването на колонии от бактерията Propionibacterium на повърхността на кожата.
  • натрупване на мъртви клетки в космените фоликули.
  • хормонални промени в тялото – по време на менструация или при прием на противозачатъчни, прием на лекарства (кортикостероиди).

РАЗШИРЕНИ ПОРИ

Кожата е най-големият орган в тялото ни и той съдържа милиони пори, въпреки че повечето от тях са невидими с просто око. Всички пори са отворени и позволяват на кожата да диша. Във всяка пора, също така, „живее“ и по един космен фоликул, както и мастна жлеза.
Последните са най-много в порите по лицето, гърба, гърдите и тъй като хормоните ни стимулират тези жлези да произвеждат повече себум, привидно порите ни в тези участъци от тялото изглеждат по-големи. Ако освен това са „задръстени“ с бактерии и мъртви клетки, гледката става още по-ужасна.

Порите не могат да бъдат отворени или затворени, нито да бъдат смалени. Наглед обаче те стават такива, когато се подложим на дълбоко почистване на кожата. Питате се какви са причините за неприятния вид на порите? Не е изненада, че отново виждаме свръхроизводството на себум, намалена еластичност на кожата, много твърди космени фоликули, генетична обусловеност, прекаленото излагане на слънце.

СПРАВЯНЕ С ПРОБЛЕМНАТА КОЖА

Основата на грижата за справяне с проблемната, омазнена кожа е да я поддържате чиста. Измивайте я с топла вода, без да я търкате с четки, гъби и други подобни пособия.

Използвайте продукти, които таргетират проблема и са доказано ефективни, а сред тях най-важен е хидратиращият крем. Много хора с акне странят от хидратацията, но реално тя е ключът към справянето с проблема. Търсете неомазняващ хидратиращ крем и го използвайте смело.

Прочети още

Стани част от нашия свят

Абонирай се и открий света на Pharmacie и неговите специални предложения